Модель сучасного уроку
Особливістю сучасного уроку є:
- комунікативна
спрямованість;
- діяльнісний
та текстоцентричний підходи.
У зв'язку з цим змінюється змістовна лінія уроку, по-іншому
викладається структура навчального матеріалу, модель уроку видозмінюється.
Вчитель, виконуючи одну з своїх функцій — проектування педагогічної системи,
вносить корективи як в формальну частину поурочного плану, так і аналітичну
(діагностичну), змістовну лінію. Формальна частина плану може бути такою:
Дата.
№ уроку в календарно-тематичному плані та № уроку в темі.
Тема
(яка точно відповідає програмі)
Тема для озвучування чи записування на дошці.
Мета:
розвиваюча (розвиток...)
- Навчаюча
(познайомити...)
- Виховна
(виховати...)
Задачі:
(відпрацювання навичок, виконувати мисленнєві операції: пізнавання, розуміння,
застосування, аналіз, синтез, оцінка).
Тип уроку, наприклад, комбінований.
Вид
(жанр), наприклад, лабораторна робота, практикум,
тренінг.
Обладнання: дидактичний та роздатковий матеріал, відеофільм, комп'ютерний диск,
аудіокасета, підручник, документи та ін.
Змістовна частина поурочного плану — комбінування елементів
комунікативної, лінг-вокультурологічної та діяльнісної ліній.
Типологію уроків за основними дидактичними цілями можна представити,
спираючись на основні елементи — складові частини уроку:
- Перевірка
опорних знань та умінь.
- Вивчення
нового матеріалу.
- Його
закріплення і узагальнення.
- Домашнє
завдання.
На підставі класифікації за дидактичною метою, була спроба створити
тезаурус різних типів, видів і форм.
За дидактичною метою можна виділити такі типи уроків:
- вступні
уроки;
- уроки
вивчення нового матеріалу;
- уроки
формування умінь;
- уроки
перевірки, контролю та корекції;
- комбіновані
уроки;
- уроки
повторення вивченого;
- узагальнюючі
уроки.
Детальніше Повна публікація

Немає коментарів:
Дописати коментар